Crowdfunding voor Kunst & Cultuur
Wat is een kunstenaar, muzikant, schrijver, schilder of acteur zonder zijn of haar publiek?
In de kunst en cultuursector draait het om het bereiken van je fans en je publiek. Zij waarderen wat je maakt en willen daarbij betrokken zijn. Zij genieten van jouw creativiteit en zijn bereid om daaraan bij te dragen. Met crowdfunding creëer je een win-winsituaties en versterk je jouw band met je achterban. Hoe dat werkt leggen we je uit in deze workshop.
Crowdfunding voor Burgerinitiatieven
Voor burgerinitiatieven is een betrokken netwerk soms waardevoller dan een zak met geld.
Met crowdfunding hoef je niet te kiezen: Ga voor beide! Maar hoe pak je dat dan aan? Hoe zorg je dat jouw netwerk je initiatief gaat steunen met geld, met goederen, met hun vrije tijd én met hun netwerk? In deze workshop delen we de succesfactoren en gaan we direct aan de slag voor jouw project! Jouw project wordt straks jullie project. Het crowdfunden is al begonnen!
Crowdfunding als Marketinginstrument
Hoe bereik je als (startende) ondernemer jouw ideale klant en hoe bind je die aan jouw bedrijf? Hoe maak je fans van jouw funders?
Ondernemen wordt een stuk leuker en makkelijker met loyale en betrokken klanten. Crowdfunding kan ambassadeurs maken van jouw klanten! Zij voelen alsof zij mede-eigenaar zijn van jouw bedrijf. Hoe groot is de kans dat zij bij je weg gaan denk je? En hoe groot is de kans dat zij in hun netwerk op zoek gaan naar nieuwe klanten? Leer hoe je samen met jouw netwerk een basis onder jouw bedrijf legt.
Jouw netwerk is goud waard
Crowdfunden draait om het in beweging zetten van jouw netwerk om een gezamenlijk doel te bereiken. Dat werkt dus ook als je geen geld nodig hebt!
Eigenlijk zou iedereen wat meer moeten gaan denken als een crowdfunder! Werk samen met de mensen die in je geloven en vertrouwen hebben in je kwaliteiten. Hoe maak je als ondernemer beter gebruik van je klanten en leveranciers? Hoe kan jouw netwerk je helpen bij het vinden van een nieuwe baan? Als je weet hoe je jouw netwerk het beste kunt inzetten, dan is het letterlijk en figuurlijk 'goud waard!'
Interactieve workshops vol inspiratie en plezier
Inspirerende verhalen over crowdfunding
De verschillende workshops zijn afgestemd op de doelgroep, want crowdfunding in de kunst & cultuursector gaat weer net even anders, dan bij een burgerinitiatief of voor een ondernemer. Per doelgroep kijken we naar het meest geschikte platform, het type tegenprestatie, de content en de specifieke do's & dont's voor die groep. Na de workshop weet je precies wat je te wachten staat.
We behandelen alle vormen van crowdfunding, maar nemen de Donatie & Reward-campagne als uitgangspunt. Bij deze vorm komt crowdfunding (volgens ons dan) het beste tot z'n recht.
Kies voor een standaard workshop of vraag om een maatwerkoplossing passend bij jouw situatie
De ideale groepsgrootte voor de workshops ligt tussen de 4 en 15 deelnemers.
Vertel ons jouw wensen en we nemen contact met je op!
Deze partijen gingen je voor: